Whey Protein Probierportion

Whey Protein To Go 15er Paket Cocos-Crisp-Geschmack

„Unsere Whey-Formel praktisch für unterwegs.”

Sofort lieferbar
30 g
2,49 €
Inkl. MwSt. (8,30 €/100 g)
- 10% Rabatt
Kuh Icon
Milch von Weidekühen
328 Tage bestes Gras direkt von der Wiese
Deutschland Icon
Hergestellt in Deutschland
Mit Premium Protein aus Neuseeland
Icon Steviolglycoside
Kalorienfreie Süße
mit Steviolglycosiden aus der Stevia-Pflanze
Isolat Icon
Isolat-Formel für hohen Proteingehalt
Geringer Fett- und Kohlenhydratanteil

Löslichkeit Icon
Pulver in Instant-Qualität
Perfekte Löslichkeit in Milch oder Wasser

Die neue Süße.

Stevia Blatt
  1. Süß und ohne Kalorien - Steviolglycoside, ein gereinigter Extrakt der Steviapflanze, sind der perfekte Zuckerersatz. Die Herausforderung: Ihr extremer Süßegrad. Wir haben lange experimentiert. Und die Formel für die perfekte Süße gefunden.
  • Keine Kalorien
  • Angenehme Süße
  • Ohne Bitterfaktor
Zutaten (Haselnuss-Geschmack)
Molkeneiweißkonzentrat (56 %), Molkeneiweißisolat (41%), natürliches Aroma, Kakaopulver, Emulgator (Sonnenblumenlecithin), Meersalz, Süßungsmittel (Steviolglycoside)
Info
Pulvermischung aus Molkenproteinkonzentrat und -isolat zur Zubereitung von Proteingetränken. Mit Süßungsmittel.
Nährwerte pro 100 g1 pro 30 g1
Energie 1592 kJ / 375 kcal 477 kJ / 112 kcal
Fett 3,7 g 1,1 g
davon gesättigte Fettsäuren 3,1 g 0,9 g
Kohlenhydrate 5,4 g 1,6 g
davon Zucker 4,2 g 1,3 g
Eiweiß 80 g 24 g
Salz 0,96 g 0,29 g
Aminosäuren pro 100 g1 pro 30 g1
Alanin 4010 mg 1203 mg
Arginin 2100 mg 630 mg
Asparaginsäure 8570 mg 2571 mg
Cystein 2460 mg 738 mg
Glutaminsäure 13120 mg 3936 mg
Glycin 1420 mg 426 mg
Histidin 1450 mg 435 mg
Isoleucin2 4820 mg 1446 mg
Leucin2 9200 mg 2760 mg
Lysin2 7380 mg 2214 mg
Methionin2 1810 mg 543 mg
Phenylalanin2 2630 mg 789 mg
Prolin 4030 mg 1209 mg
Serin 3610 mg 1083 mg
Threonin2 4640 mg 1392 mg
Tryptophan2 1620 mg 486 mg
Tyrosin 2760 mg 828 mg
Valin2 4360 mg 1308 mg

1 Bei anderen Zubereitungen als mit Wasser sind geänderte Brenn- und Nährwerte zu berücksichtigen.
2 Essentielle Aminosäure.

Hinweis

Eine abwechslungsreiche und ausgewogene Ernährung sowie eine gesunde Lebensweise sind wichtig. Kann Spuren von Gluten, Hühnerei-Eiweiß und Soja enthalten.

Dosierung & Zubereitung

Ein Whey To Go Pack ist genau portioniert für einen Shake (30 g Pulver). Whey Protein mit 300 ml Wasser oder fettarmer Milch mischen. Dabei zuerst die Flüssigkeit in den Shaker füllen, dann das Pulver aus einem ganzes To Go Pack Whey Protein hinzufügen und für 20 - 30 Sekunden gut schütteln. Für optimale Ergebnisse 1-3 Portionen täglich direkt nach dem Training oder morgens einnehmen.

Unser Whey-Tipp

Die Proteinbausteine des Whey stehen deinem Körper sehr schnell zu Verfügung, die Einnahme sollte daher direkt nach dem Training erfolgen. Wer sich für das Komplettpaket einer Rundumversorgung seiner Muskulatur interessiert, kann zusätzlich zum Whey Protein das 3K Protein supplementieren. Der Vorteil: morgens oder direkt nach dem Training kannst du das Whey Protein für die schnellstmögliche Nährstoffversorgung nutzen. Nach einem abendlichen Workout oder vor dem Zubettgehen eignet sich die Einnahme des 3K Protein. Durch den enthaltenen Casein-Anteil wird das Protein langsamer an deine Muskulatur abgegeben und gewährleistet die Nährstoffversorung und Reparaturprozesse deiner Muskulatur über die gesamte Nacht - die Muskulatur wird vor dem Abbau geschützt.

Empfohlener Zeitpunkt

  • Morgens
  • Nach dem Training
Durchschnittliche Bewertung
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Nicht mein Fall

Löst sivh wie alle Produktd super,schmeckt mir persönlich gar nicht

I Love It

Ich liebe es! Es schmeckt natürlich und lecker nach Kokosnuss, außerdem liebe ich die Kokosraspeln die sich noch im Shake befinden.

Hält was es verspricht

Überhaupt kein störender Nachgeschmack- klasse

Lecker

Mein Lieblings-Geschmack

Lecker

Schmeckt fruchtig frisch

Nicht mein Geschmack

Zu künstlich

Sehr lecker

Guter Shake, schmeckt toll nach Schokolade. Leider ist die Löslichkeit nicht so gut...

Guter Shake

Der Shake schmeckt sehr lecker, fand ihn aber sehr schwer löslich. Auch nach langem Shaken waren noch Klümpchen drin.

Lecker, wenn man cocos war

Auch sehr leckere Sorte.... kann mich gar nicht entscheiden.

Wer keine Süße mag, für den ist es richtig

Bin leider vom Geschmack sehr enttäuscht, da mir bisschen mehr Süße gefehlt hat.

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General information about Whey Protein

Whey protein is one of the most popular and effective protein supplements used by power athletes. It is known for its biological quality, its high content of essential amino acids, and for the speed with which the body absorbs it.

Whey protein is particularly suitable for muscle building, but can also be used for muscle definition in reduction diets. Its high biological value of 104 and the complete amino acid profile, as well as the high protein content per 100 g make Whey Protein a favourite among protein shakes.

A protein shake from the Whey Protein concentrate and isolate formula provides the body with 20-25 g high quality protein elements.

Whey Protein is extracted from milk using a filtration process. The purity and quality of a protein powder is directly related to the quality of the manufacturing process and the raw materials used. A high quality whey protein is characterised by a low carbohydrate and fat content.

Moreover, it should be easily soluble in water or in milk. A high content of essential amino acids (leucine, isoleucine, valine) is needed for best effects as part of a protein biosynthesis.

Many whey proteins additionally differ in terms of their raw material origins. Whey Protein by foodspring is made of the milk produced by free range cows which mostly graze. That is how we are able to offer an exceptionally untainted and premium quality product.

High-quality whey proteins don’t need any artificial sweeteners like aspartame or acesulfame-K. Steviol glycosides, purified extracts of the stevia plant, make the foodspring Whey Protein so delicately sweet.

Biological value in comparison

Foodstuffs  Biological value
Whey protein 104-110
Whole egg 100
Beef 92
Cow milk 88
Potatoes 76

Highlights of Whey Protein by foodspring

  • Milk from pasture-raised cows
  • Instant solubility quality in water, milk or milk alternatives (rice water, almond milk, soy milk, etc.)
  • Steviol glycosides in combination with sucralose as sweetener
  • Whey protein with isolate for maximised protein content
  • Contains all essential amino acids for muscle building

Whey Protein for muscle building

Aside from carbohydrates and fats, proteins are the most important essential macro nutrients in our food. Proteins are responsible for muscle building and maintenance of muscle mass in the body. Protein elements are furthermore responsible for the function and maintenance of your skin, hair and nails. Proteins are made up of amino acids, some of which the body can produce autonomously (non-essential amino acids).

There are 22 amino acids in total of which 8 are so-called essential amino acids. These have to be introduced via food, as the body is unable to produce them autonomously. These include leucine, isoleucine and valine – the so-called BCAAs (branched chain amino acids).

Whey Protein contains very many of these essential amino acids. L-arginine, glutamine and other agents complement the so-called amino acid spectrum of Whey Protein. This optimised combination ensures that Whey Protein is particularly well suited to aid muscle building processes.

Why is our Whey Protein a popular shake choice right after training? The supply of nutrients is hugely important for muscle building and in particular right after training. Experts talk about a 60-90 minute anabolic (muscle building) window during which the body absorbs nutrients like a sponge and then converts them for regeneration and repair processes in the muscles.

The supply of essential amino acids during this anabolic window directly after training supports the protein synthesis and provides an important basis for muscle building. The stimulated protein synthesis controls processes in our organism. Supplying the body with Whey Protein directly after physical stress can therefore foster muscle building processes and deliver all necessary nutrients to the musculature quickly and precisely.


Whey Protein for muscle definition

Whey Protein also supports muscle definition because it contributes toward muscle maintenance and can be used as part of a high protein diet. A sufficient supply of protein is particularly important during a phase of body fat reduction.

Protein is essential for a balanced diet, and protects against loss of muscle mass (catabolism).

The elementary objective of a muscle definition phase – maximised protection against loss of muscle mass while at the same time reducing body fat – can therefore be supported. A study published by the American College of Nutrition confirms that Whey Protein in conjunction with sports activity reduces body fat and encourages anabolic processes in musculature.


The effects of Whey Protein

Building additional muscle mass is an absolute luxury for our body. The new muscle mass must be continuously supplied with nutrients to allow such luxury.

Only then can it remain efficient & powerful. Should the protein supply fail, then the body begins to gradually break down the additional muscle mass as it is not essential for the body’s survival.

Whey Protein contains essential amino acids, the so-called BCAAs, which are a basic necessity for muscle building. 

The magic formula for muscle building is a favourable nitrogen balance. As part of the nitrogen balance, the constantly running building and deconstruction processes in the body are brought together by proteins. Anyone wanting to build muscles will have to ensure a beneficial nitrogen balance.


Who should use Whey Protein?

Because of its high protein content, Whey Protein is a popular favourite among athletes, who want to build and maintain muscle mass – for example in the areas of weight lifting and fitness. It is suitable for use by amateur as well as professional athletes. Most athletes prefer Whey Protein in shake form.

Whey Protein is easy to include in your everyday routine. A protein pancake in the morning or Whey Protein mixed with some fresh berries and milk can be a wonderful breakfast shake. Best of all: The start of your day is quick and easy.


The correct dosage of Whey Protein

The German Society for Nutrition (DGE) recommends a daily intake of around 0.9 grams of protein per kilogram of body weight. Regular sports activities or intensive physical training will quickly increase the body’s protein needs to at least 1.5 grams of protein per kilogram of body weight.

Whey Protein is metabolised very quickly and should therefore be taken directly after physical training. Muscles are then supplied with easily absorbed protein at the best possible time. A portion of Whey Protein can also be taken on non-training days, e.g. right after getting up in the morning. Our body is particularly susceptible to nutrients in the morning, when it can process these to optimised effect. A supply of essential amino acids early in the day means a great start for your muscles from an anabolic perspective.

It is important to provide the fundamental basics within the scope of a structured and balanced diet for optimised results in muscle building or muscle definition. Surplus calories (muscle building) or a calorie deficit (body fat reduction) are basic requirements here.

The diet should include complex carbohydrates and healthy fats, primarily high protein foods like low fat meat (beef, chicken, turkey), fish (salmon, mackerel, herring) or plant protein sources in beans, red lentils or quinoa. Only then can a comprehensive supply of all required micro nutrients (proteins, carbohydrates and fat) and micro nutrients (vitamins, minerals, trace elements) be ensured.


Possible side effects of Whey Protein

A Whey Protein shake is generally beneficial and easy to digest. Anyone suffering from a lactose intolerance should prepare the Whey Protein shake with water to reduce the lactose content.

In case of a severe lactose intolerance, we recommend switching to a plant-based protein powder (soy protein or pea protein). You should also make sure to drink plenty of water when taking Whey Protein on a regular basis in connection with a high protein diet.

As a rule of thumb: an intake of more than 1.5 g of protein per kilogram bodyweight per day will need an intake of at least 2-3 litres of water per day.

Anyone experiencing kidney problems should consult their physician before taking Whey Protein. A high intake of protein powders in conjunction with a low water intake can be very stressful for the kidneys.


Buying Whey Protein online – what you should know

The decision regarding which whey protein product to buy online is made easy when keeping some quality basics in mind. That is how we as end consumers can make more informed decisions.

The most important aspect is the use of high-quality raw materials and certified manufacturing processes. All foodspring products are developed in Germany in close collaboration with nutrition experts. Our manufacturing process is certified with the HAPPC concept and the ISO 9001:2008 quality seal, and strictly complies with the GMP guidelines.

Whey Protein is made of the milk produced by free range cows which mostly graze. We therefore use only premium quality raw materials, which we process in instant quality and with an isolate content to produce our premium quality Whey Protein – Made in Germany.

Low quality whey protein products are easily recognised by their poor solubility and clumping. These products leave customers unsatisfied – which is why we have consciously chosen a different path.

But at the end of the day, everyone makes their own decisions. You should, however, always think about how much your health is worth to you. That should also apply to questioning dumping prices for whey protein products of other manufacturers. Just like everything else in life: premium quality protein powder has its price.

Oft gestellte Fragen
Was ist Whey Protein?

Molkenprotein ist bekannt für seine schnelle Verfügbarkeit im Körper und den hohen Anteil an essenziellen Aminosäuren. Diese Vorzüge machen es zum idealen Protein direkt im Anschluss an körperliche Belastungen in Form von Kraft- oder Ausdauertraining. Die Versorgung mit Eiweißbausteinen ist wichtig, um die Proteinsynthese zu beschleunigen und somit anabole (muskelaufbauende) Prozesse im Körper abzuwickeln.
Whey Protein ist von Natur aus glutenfrei. Produktionsbedingte Spuren von Gluten können nicht ausgeschlossen werden.

Welche Vorteile hat Protein aus Weidemilch?

Protein ist die Hauptzutat deines Shakes. Deshalb achten wir bei jedem Rohstoff auf ausgezeichnete Qualität. Milch von Weidekühen ist deshalb unser Standard. Denn nur so können wir sicherstellen, dass nur das Beste der Milch in deinen Shaker kommt. Weidemilch selbst enthält mehr Linolsäuren und auch einen größeren Anteil an Omega-3-Fettsäuren im Vergleich zu Milch von Stalltieren. Du willst mehr über unsere Weidemilch erfahren? Woher unsere Milch kommt und die Geschichten hinter unserem Protein erfährst du hier.

Warum sollte ich kein billiges Whey kaufen?

Billige Whey Proteine finden ihren Ursprung meist in der Milch aus Massentierhaltung. Trotz strenger Lebensmittelverordnungen werden gelegentlich zweifelhafte Rückstände in der Milch auf Grund von belastetem Futter nachgewiesen. Diese können über Lebensmittel auf den Menschen übertragen werden und dem Körper schaden. Jede überflüssige Belastung beeinflusst die effiziente Arbeit des Organismus und somit auch den Muskelaufbau langfristig negativ.

Für welche Ziele eignet sich Whey Protein?

Whey Protein eignet sich vor allem zum Muskelaufbau und -erhalt für das Kraft- und Ausdauertraining. Hier ist das direkte Einsatzgebiet unmittelbar im Anschluss an die Belastung zu sehen. Darüber hinaus können mit Whey Protein auch Nährstoffmängel ausgeglichen werden, die durch eine unzureichende Eiweißzufuhr entstehen.

Was ist der Vorteil von Steviolglycosiden?

Mit der Steviapflanze steht uns ein hochwertiges Süßungsmittel zur Verfügung. Aus ihren Blättern extrahieren wir die gereinigten Steviolglycoside, die die Süße unseres Whey Protein unterstützen. Mit Steviolglycosiden vermeiden wir überflüssige Kohlenhydrate und Kalorien. Damit sind sie dem klassischen Industriezucker deutlich überlegen.

Enthält das Whey Protein Aspartam?

Wir distanzieren uns in allen Proteinen deutlich von Aspartam als Süßungsmittel. Immer wieder wird Aspartam auf schädliche Auswirkungen auf die Gesundheit hin untersucht. Obwohl aktuelle Studien zeigen, dass Aspartam in geringen Mengen unbedenklich ist, setzen wir auf andere Süßungsquellen.